Thursday, September 10, 2009

nk jd tukang masak

br selesai bermeeting di KKM
penat sungguh rasenye mengharungi seharian ini
tp mula2 semlm mcm tak berminat nk pergi tp bile dah ade kt dlm meeting rasa seronok pulak
ye la bukan senang nk bersama org2 yg dh bermcm2 pengalaman ni
jdi kite serap la sebanyak mungkin
jd best plak
semlm sungguh2 tak mau nk gi
tu la org kate menda yang kite tak nk or benci or tak suke ni sebenarnye tak la memberi keburukan pada diri kita dan menda yang kita suke sesgt tidak la mendtgkan kebaikan pada kita
sebenarnya kita tak tahu.
just kita jgn la terlalu or terlampau memilih sgt
kalau nk difikir2 kan setiap benda ada kebaikan dn ketidak baikan masing2.cume cara kita menerima or penerimaan kita aje yg berbeza.
-----------
bulan ini aku diuji Allah
sudah hampir setengah bulan tp gaji bulan lepas masih belum kelihatan
nk pulak disaat2 aku memerlukan uang untuk mensponsor adik2 ku beraya
tuhan saje yg tahu bagaimana perasaan tersebut
bukan la aku kate aku tidak ada simpanan lansung tp kalu buleh aku mahukan wang yang membuatkan aku selesa untuk membeli ape yg ptt
kecewa juga apabila claim pun tidak diluluskan
mahu saja aku jerit mahu berhenti saat ini juga
tp aku harus kuat
mencari2 peluang lain
tp aku sudah selesa bekerja di cini
dr segi tempat, tugasan, bos,persekitaran kerja semua selesa kecuali gaji tiap2 bulan mendukacitakan. ye sudah 4 kali @ 4 bulan masalah ini berlanjutan.
harus kah???

No comments:

Post a Comment